dinsdag 1 december 2015

Blogmeeting,Rendieren en nog wat Freubels.

 Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover,de blogmeeting!
Samen met Linda van http://crea-linn.blogspot.nl/  druk geweest met het bedenken hoe we deze morgen op een  ontspannen manier konden invullen.
We kozen voor een makkelijk te m(h)aken project wat ook bij het thema van de blogmeeting hoorde. Een warmwaterzak/kruik. Linda had een mooi ontwerp gemaakt,die zij zeker zelf in het geheel op haar blog zal laten zien, en ik had een makkelijke versie bedacht in de nu zo bekende graniet steek.
 Hier een stukje te zien van de warmwaterzak/kruik van Linda.
 Sfeerplaatje van de workshopruimte .
 De dames  geconcentreerd bezig!
Ondertussen werd er natuurlijk gezellig (bij)gekletst!
Het zonnetje maakte het plaatje compleet,al was het binnen. Alles ziet er zoveel gezelliger uit met wat straaltjes zon!

 De kruiken waren nog niet helemaal af,maar die hopen we binnenkort op de blogs van de dames te zien! Lijkt me erg leuk om te zien hoe iedereen er een eigen draai aan heeft gegeven! 
Heerlijke mini kwarktaartjes gemaakt door Linda. Ze zagen er niet alleen schattig uit maar ze waren ook heerlijk!
De tas kregen de dames mee naar afloop. 
 De inhoud van de 'goodie bag' was deels gekregen van de Stoffenkraam en Steek voor Steek, en deels zelf gemaakt. De sterretjes zijn mini handwarmers ,die wij maakte van vilt,eerst geborduurd,toen opgevuld met rijst en daarna dicht gestikt. Natuurlijk moesten we het eerst zelf even uitproberen,maar na een korte tijd in de magnetron waren ze warm en bleven dat ook een poosje.
 En wat een verwennerij, dit kregen wij zelf als bedankje. Hoe lief is dat!
En zo mooi ingepakt. Staat nu hier in huis mooi te zijn,nogmaals dank http://huizekipkakel.blogspot.nl/ en http://crea-roosje.blogspot.nl/. Had echt niet nodig geweest,maar wel erg attent.
 Nu weer over tot het normale bloggen.... een windlicht gemaakt met een stukje(nep)bont. Er staan wel glazen waxine glaasjes in het windlicht,want mijn (brandweer)man kwam in opstand...hoe gevaarlijk zou dit wel niet zijn. En ja hij heeft gelijk, zo branden we veilig kaarsje in het windlicht!
 Een tijdje terug haakte ik een sliert op een speciale manier, je krijgt dan een soort rond koord (net als punniken). Daar een ijzerdraad doorheen gehaald en Love mee gebogen. Het viel nog niet helemaal mee, moet ik bekennen.
 Al een paar jaar wilde ik weleens een rendierhoofd maken. Gezien in het Tilda boek. Nu de daad maar eens bij het woord gevoegd en drie verschillende hoofden gemaakt . De één wat leuker als de ander, maar goed ik was van de straat ;) Hieronder mijn favoriet.
 De zoete uitvoering...leuk voor de meidenkamer.
 En het twijfelgeval,is het een rendier of is het nu een schaap,met horens...
 En weer een omslagdoek klaar. Het is gewoon een éénvoudig patroon. Gehaakt van kleurige sokken wol met een zilverdraadje. Die kocht ik vorige jaar op Kreadoe. Dit lag in mijn auto,voor als ik weer eens op de ijsbaan zat te wachten of voor de brug stond. Scheelt je een hoop ergenissen. Dus ik heb er een wel bijna een jaar overgedaan, je gaat niet zo hard op zulke locaties. Nu weer lekker achter de naaimachine!

11 opmerkingen:

  1. Leuk, hier nog even nagenieten van de gezellige blogmeeting! Je brengt het precies over zoals het was.
    Je vertelde al over je rendieren, ze zien er echt heel leuk uit zeg! Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, schaap of rendier. Ze Zijn wel stuk voor stuk leuk! Wat was het gezellig op de blogmeetingcen wat hebben jullie ons verschrikkelijk verwend. Het was een feestje om uit te pakken. Leuke/ mooie dingen heb je weer gemaakt. Kruikenzak is af, moet hem nog FF opleuken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, weer een blog vol leesvoer en creatie' s!
    Het was super gezellig zaterdag, heerlijk even ontspannen op een creatieve manier...
    Mijn warmwaterzak is af, ik probeer vandaag foto' s te maken als het niet te donker is;)
    Je omslagdoek is leuk, een goed idee om in de auto een projectje neer te leggen!
    Je hebt weer veel leuke dingen gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een diversiteit aan maaksels, maar stuk voor stuk vind ik ze erg mooi!
    Benieuwd wat er onder je naaimachine vandaan komt rollen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo'n meeting is altijd gezellig! Leuk dat jullie er één organiseerde! Wat geweldig zo'n auto haakproject!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja het was echt super gezellig die blogmeeting,en een tas vol gekregen vol met leuke lieve dingen!
    bedankt voor jullie inzet!
    leuk je windlichten met bont,en ja hoor gelijk 3 gemaakt!
    En niks doen kan niet he? dus haken ,,,maar dan moet de brug wel erg lang open staan!
    groetjes en fijne dag!
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om het verslag nog eens te lezen na die gezellige ochtend met elkaar. Het was echt super en veel te gek wat jullie allemaal voor ons gedaan hebben. Grappig die rendier hoofden (was ik ook weer van de straat schrijft ze.....net alsof jij je wel eens verveelt) Omslagdoek vind ik ook mooi, wil ik toch ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. goedemorgen wat een mooie foto's , en wat was het gezellig ik heb er ook echt van genoten en die tas wat een leuke dingen zaten daar in, je heb weer hele leuke dingen gemaakt die tilda herten prachtig fijne dag lieve groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gezellig zo'n blogmeeting! Je rendieren zijn superleuk en heerlijk kleurige sjaal, mooi om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ontzettend leuk gemaakt en georganiseerd. Ik ga je volgen..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!